• Szűrő

    Szűrő

  • AFB

    AFB

  • AFB

    AFB

  • 2019

    2019

  • 2016

    2016

  • 4

    4

  • 1

    1

Téli leállás tele, vagy nem teletankkal?

2021.11.11.

Téli leállás tele, vagy nem teletankkal?

Ez itt a kérdés. Hogy téliesítsük szezonális önjáró gépeinket?
Vagy van más megoldás is?

Hogyan szedjük ki a vizet az üzemanyagtartályból?

Az üzemanyagban lévő víznek a járművek tüzelőanyag ellátó rendszerére kifejtett hatásáról  már mindenki hallott, rosszabb esetben megtapasztalta azt.

                                                                                                                                             Sokan használnak a mezőgazdaságban  gépek, szárítók, agregátorok, stb.   folyamatos üzemanyaggal  történő kiszolgálásához különböző üzemanyag tárolókat, tartályokat, kutakat.

Ilyenkor  a  ” Páralecsapódás útján kétségkívül kerülhet víz a gázolajba, mégpedig nem is elhanyagolható mennyiségben, jellemzően még mielőtt beletankolnánk az autónkba. A benzinkutak föld alatti tartályaiban, ha alacsony az üzemanyagszint, meglehetősen nagy hideg felülettel találkozhat az ilyen vagy olyan módon beáramló, a talajhőmérsékletnél melegebb levegő, amely lehűlve már nem képes megkötni a párát, ezért kiadja magából, a tartály falára rakódó vízcseppek formájában.”      (idézet:  http://totalcar.hu/magazin/technika/2014/03/11/felek_a_dizeltol/# )

 

Természetesen ez nem csak a föld alatti tartályokra vonatkozik, hanem általánosságban, a tartályokra. Így, akár  a hosszabb ideig leállított, szezonális gépeknél is előfordulhat ez a jelenség. Ennek jelen pillanatban még nő is az aktualitása mivel lassan vége az őszi betakarítási szezonnak, permetezési szezonnak, stb. Gépeinket felkészítjük a téli leállásra. Idézek a GÉPmax 2020-12-20 2020/VI lapszámából az „Így készítsd fel kombájnodat a téli tárolásra!”-ból.:

„ÜZEMANYAGTARTÁLY, PÁRAKICSAPÓDÁS

A régebbi, 80-90-es években gyártott kombájnok üzemanyagtankja még fémlemezes, de a mai, korszerű modelleknél már műanyag. A téli – gyakran párás – hideg időjárás alkalmával megnő a levegő páratartalma. Az éjszakai lehűlés során egy fémlemezes tartály meg nem töltött szabad terében, több mint 0,1 liter mennyiségű víz is kicsapódhat, amely megfagyva szintén eltömítheti az üzemanyagellátó-rendszerünket, és elkezd korrodálódni a tartály belső része. Ilyen lemezes tartályoknál ajánlott az üzemanyaggal való teletöltés tárolás előtt, így kiszorítjuk a levegőt. Műanyag változatok esetében is megjelenhet a pára, hiszen az éjszakai lehűlés során a gázolaj fölötti légpárnából újra és újra víz csapódik ki.”

Ennek a probléma megoldására fentebb is a teli tankos megoldást javasolják. A mai üzemanyag árak, valamint a gázolaj 6-12 hónapi eltarthatósága mellett meggondolandó, főleg ha egy nagyobb flottával rendelkezünk.

Az eltarthatósággal kapcsolatos kérdésekkel röviden, tömören itt olvashatunk:

https://www.mkfe.hu/hu/mediamenu/hirek/belf%C3%B6ldi-h%C3%ADrek/10720-megromolhat-e-az-allo-gazolaj-eltarhatosag.html              

 

Ha már csak a maradék gázolajjal állítjuk le gépünket és kalkulálunk ennek a próblémának a megjelenésével, a  tartályokból ezt a vizet egyszerűen  a  ”Tank-absorbens”-sel lehet eltávolítani.

 

Működése:

Elvonja a vizet diesel, benzin és bio-diesel üzemanyagból.

Szuperabszorbens polimert tartalmaz.

 

Használata nagyon egyszerű

A zsinórt tartva, helyezzük be  az abszorbenst a fix üzemanyag tartályba, vagy a hosszabb ideig leállított gép üzemanyag  tartályába.

A behelyezéskor használt nyílás átmérője minimum 50mm kell, hogy legyen.

A zsinór hosszát úgy kell meghatározni, hogy az abszorbens a tartály aljára érjen (ahol a víz található), biztonságosan rögzíteni, majd a felesleget levágni.  A nyílást lezárni. Ha az abszorbens működig, akkor  megdagad.  Ezt kb. egy órán belül ellenőrizzük.

Utána az abszorbenst hetente ellenőrizzük és minden 3. hónapban  cseréljük. Ezzel a módszerrel kivonhatjuk  a nagyobb mennyiségű vizet az üzemanyagból. Természetesen rendszer a gyárilag beépített szűrőkkel együtt működik tökéletesen.

Paraméterek:

- Vízfelvevő képesség: kb. 3,7dl.

- Méretek: (szárazon) 590*50*25 mm,  590*50*50 mm yíz felvétele után

- Zsinór hossz: 2.300mm

Reméljük kicsit segítettünk a keletkezhető problémák megelőzésében.

vissza

Hozzászólások

Név:
E-mail cím:
Hozzászólás:
A cikkhez még nincs hozzászólás.
Legyen Ön az első hozzászóló!

Kapcsolat

Tel: +36-20 257 7866

      +36-20 234 4190


E-mail: agro-filter@gmail.hu

Nyitvatartás:
Nincs konkrét nyitvatartás.

Használja a fenti elérhetőségeket

 

Megosztás