Kapcsolat

Tel: +36-20 257 7866

      +36-20 234 4190


E-mail: agro-filter@gmail.hu

Nyitvatartás:
Nincs konkrét nyitvatartás.

Használja a fenti elérhetőségeket

 

AGRO-FILTER Facebook

Megosztás

"Sarasodás"

2021.11.13.

Esős, párás időszak, légszűrők és az AFB.

Az ősz beálltával a párás, ködös reggelek mellett akár az egész nap ködben úszhat. Így akár egész nap „vizes” körülmények között dolgozhatnak gépeink. Hogy mennyit iszik így a motorunk a levegő használatakor az attól is függ, hogy  szívó, vagy turbós, vagy intercooler-turbós, vagy megkora a levegő hőmérséklete, páratartalma. Ez a nem kevés nedves levegő a motor légszűrőjén halad át.

 

Például tartósan ködös, párás napokon akár ezek az értékek is lehetnek:

 

 

szívó

turbó

cooler+t

 

 

9

motor térfogat liter

Hőmérséklet ℃

víz max gr/m₃

1870

motorfordulat 1/perc

20

17,3

        7,42   

          13,98   

     16,16   

 

10

9,49

        4,07   

             7,67   

       8,86   

 

5

6,8

        2,92   

             5,49   

       6,35   

 

-5

3,2

        1,37   

             2,59   

       2,99   

 

 

 

Víz l/óra

 

Sok gépkarbantartási tanácsban (GÉPmax, AGROINFORM, AXIÁL stb) ajánlják, hogy pl. leálláskor „ A motorlégszűrőknél a külső szűrőt takarítsuk ki, a belső szűrőt pedig cseréljük ki újra. Így elkerülhetjük a külső pára hatására létrejövő „sarasodást”, ami miatt a szűrő betömődhet, és teljesen használhatatlanná válhat.” és ez  már álló helyzetben  is bekövetkezhet , hát még üzemeltetés közben.

Megjegyzés: Sokan spórolnak a belső, biztonsági betétek cseréjével. Legalább minden második külső szűrő cseréjekor  cseréljék.

Ilyenkor is a külső motorlégszűrő takarításához az AFB- ajánlom. Természetesen megfelelően kezelt levegővel használva (víz, olaj leválasztva). A tökéletesebb tisztítás mellett a kiáramló száraz levegővel a szűrő nedves anyagát is szárítjuk. Így csökkentve a légszűrő felületi „sarasodásának” a lehetőségét.

Mit érhetünk el vele? Kevesebb üzemanyag felhasználás, költség csökkentés, kíméletesebb motorüzem, kevesebb káros anyag kibocsátás.

vissza

Hozzászólások

Név:
E-mail cím:
Hozzászólás:
A cikkhez még nincs hozzászólás.
Legyen Ön az első hozzászóló!